About me

This blog is created by a Buddhist living in Singapore. He embraces the Mahayana spirit of Bodhicitta, deeply respecting all Buddhist Traditions as expressions of Kindness guiding us on the path towards human perfection ~ Buddhahood.

He likes to post stuff that he had read or think is good to share here, sometimes he adds a little comments here and there... just sometimes..

ひらめき電球 Contact Me

Blog Archive

Labels


“Sariputra, if there are people who have already made the vow, who now make the vow, or who are about to make the vow, ‘I desire to be born in Amitabha’s country,’ these people, whether born in the past, now being born, or to be born in the future, all will irreversibly attain to anuttarasamyaksambodhi. Therefore, Sariputra, all good men and good women, if they are among those who have faith, should make the vow, ‘I will be born in that country.’”

~ Amitabha Sutra

When I obtain the Buddhahood, any being of the boundless and inconceivable Buddha-worlds of the ten quarters whose body if be touched by the rays of my splendour should not make his body and mind gentle and peaceful, in such a state that he is far more sublime than the gods and men, then may I not attain the enlightenment.

~ Amitabha Buddha's Thirty-Third Vow

Sunday, February 28, 2010

大堪布貢噶旺秋仁波切 在獄中二十一年每天唸誦的發願文


























大堪布 貢噶旺秋 仁波切 口述

張惠娟居士 翻譯

大堪布貢噶旺秋仁波切
在獄中二十一年每天唸誦的發願文



皈依上師三寶

以慈心、悲心、菩提心
對迷惑不知自己本來面目而生輪迴幻相的如母眾生
發此善願


我的身體、受用、語言、心意和三世所造善根
都成為無量眾生從輪迴中解脫、證圓滿菩提的因


有些人因我而生信心
有些人因我而生貪心
更有些人因我而生瞋心
不管他們生的什麼心,跟我結什麼緣
只要跟我結上緣的眾生

他們都因此而成佛
使此緣富有意義


雖然我並沒造惡
但他人卻生瞋心視我為殺父仇人的屠夫
直接或間接的攻擊我

有天我能以法讓他滿足


以餵養豬狗般地供給我衣食臥具
怒目打罵、凌辱毀謗、揭發我過失等

這些令人心生畏懼的一切行為
都成為成佛的因


因往昔我造業傷害他人
今日我受業果遭他傷害

此成為善因
將來無害于他


身體是輪迴中一切傷害的因
深知自取的身體讓自己受苦之後

所受的苦成為菩提道的助伴
因我的善及清淨的增上意樂力

以父母兄弟姐妹為首之慈愛親人和一切有緣者
都往生西方極樂世界

無吝惜施我衣食、藥物、金銀等財物之男女檀越
圓滿布施,令佛歡喜

供給坐臥寢具、生計資具
疾病時給予慈愛照顧且對我恭敬之服侍者
持戒圓滿得相好之身


眾生多生為我父母
我卻無慈愛心、無珍惜的役使騎乘、馱運、吃喝其血肉及奶

他們圓滿忍辱儘速成佛

總之
所有與我有緣之眾生永不墮惡道
生生世世值佛出世
聞佛說法、發菩提心成佛
我日後一旦如文殊、普賢、觀音等菩薩時
如所發願般
成為等虛空眾生的怙主


因上師三寶的慈悲以及業果無欺的真實力
我熱忱所發之願都達成




~End of Post~






--------------------------------------
Technorati:

No comments:

Post a Comment

Share your views on the post...